FAQ

Heeft u vragen over uw verouderde verbinding, raadpleeg dan de vragen hieronder. Staat uw vraag er niet tussen, vul dan het formulier in. Wij nemen dan contact met u op.

Wat is het probleem rond verouderde verbindingen?

KPN is op 1 april 2022 gestopt met ISDN. Hierdoor kunnen apparaten die van deze technologie gebruik maken geen verbinding meer maken. 

Wanneer stopt KPN met ISDN 15, 20 en 30?

KPN is op 1 april 2022 gestopt met ISDN 15, 20 en 30.

Is de doormelding definitief gestopt op 1 april 2022?

Nee, we hebben een tijdelijke oplossing gevonden, waardoor we meldingen kunnen blijven ontvangen. Deze oplossing is echter verre van ideaal. Het blijft noodzakelijk om op korte termijn uw verbinding aan te passen.

Volgens KPN kun je nog steeds een analoge lijn aanvragen. Waarom moet ik iets wijzigen?

Providers willen vernieuwingen doorvoeren en u maakt gebruik van een verouderde verbinding. Smartphones bijvoorbeeld moeten ook geüpdatet worden en hebben ook een beperkte levensduur.

Wat kan ik doen?

U kunt het beste contact opnemen met uw alarminstallateur. Hij kan u adviseren wat in uw situatie de beste oplossing is.

Welke oplossingen zijn er?

Grofweg zijn er 2 oplossingen: een communicatiemodule laten installeren op uw alarmsysteem of een geheel nieuw alarmsysteem. E.e.a. is afhankelijk van diverse factoren.

Wat gaat mij dit kosten?

De kosten die u heeft bij SMC blijven gelijk. Uw installateur kan u informeren over de kosten van een eventuele aanpassing aan uw alarmsysteem.

Wie is mijn installateur?

Onze afdeling Verkoop Binnendienst kan nakijken wie uw installateur is. Heeft u geen installateur, dan kunnen zij u verwijzen naar een installateur bij u in de buurt.

 

Contactformulier

U kunt uw vraag ook achterlaten via het formulier: